Pracownicy ZIB prowadzą zajęcia z następujących przedmiotów:
- na kierunku studiów „Lotnictwo i Kosmonautyka„”:
- podstawy automatyki i automatyzacji,
- niezawodność i bezpieczeństwo w lotnictwie,
- bomby i zapalniki lotnicze,
- lotnicze pociski rakietowe,
- stanowiska broni pokładowej,
- systemy uzbrojenia lotniczego,
- czynnik ludzki,
- systemy sterowania uzbrojeniem lotniczym,
- systemy sterowania i naprowadzania lotniczych środków bojowych,
- efektywność systemów uzbrojenia lotniczego,
- diagnostyka systemów uzbrojenia lotniczego,
- zarządzanie w eksploatacji uzbrojenia lotniczego,
- materiały wybuchowe i paliwa rakietowe;
- na kierunku studiów „Inżynieria Bezpieczeństwa„:
- podstawy automatyki i automatyzacji,
- maszynoznawstwo,
- podstawy inżynierii bezpieczeństwa,
- przyczyny i mechanizmy powstawania szkód,
- zarządzanie bezpieczeństwem,
- fizjologia i ergonomia,
- środki bezpieczeństwa i ochrony,
- człowiek a technosfera,
- technika jądrowa,
- specialized English terminology for safety engineering,
- podstawy systemów ratownictwa,
- inżynieria bezpieczeństwa technicznego,
- teoria zagrożenia technicznego i bezpieczeństwa technicznego,
- ekonomika inżynierii bezpieczeństwa technicznego,
- laboratorium układów bezpieczeństwa,
- współczesne problemy bezpieczeństwa,
- modelowanie matematyczne systemów,
- zarządzanie w sytuacjach kryzysowych,
- projektowanie budowa i eksploatowanie obiektów technicznych,
- analizy bezpieczeństwa technicznego,
- optymalizacja zagrożenia technicznego;
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI NAUKOWO-BADAWCZEJ OBEJMUJE:
- syntezę ogólnie obowiązującej metodologii projektowania układów bezpieczeństwa obiektów technicznych,
- opracowywanie metodyk (procedur) określania granicznej skuteczności układów bezpieczeństwa i ich optymalizacji na bazie modeli deterministycznych, probabilistycznych i strategicznych,
- wyprowadzenie analitycznych postaci bezpośrednich związków ilościowych między zagrożeniem technicznym generowanym przez dowolny obiekt techniczny a szeroko rozumianą jego niezawodnością.
- problematykę efektywnego przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się zagrożeń,
- konstruowanie modeli matematycznych opisujących mechanizmy powstawania reprezentatywnych szkód.
- W obszarze lotnictwa i kosmonautyki problematykę efektywności eksploatacji lotniczych systemów technicznych.